Kevin går före allt! <3

Det var en tuff morgon + dag.
Kevin var krävande, trostig, gnällig och mitt humör var då INTE på topp.
Han testade mig hela tiden och visste EXAKT vad han skulle göra för att reta upp mig.
Snön gjorde mig på ännu sämre humör, kan tillägga att jag inte hade någon större lust att vara gravid idag heller..
Blev ett par tårar hit och ett par utbrott dit.
Men, vadfan.
Jag struntade i hur ont jag hade, hur trött jag var, hur dåligt jag mådde och hur jobbig snön var.
Jag klädde på oss och gick ut! Kevin är ju trots allt prio 1. Han går före allt.
Som tur var så hade Robert precis slutat så mötte honom på vägen.
Vi gick till Röda Huset och åt pizza, det var trots allt ganska längesen vi åt pizza sist och det är ju ändå fredag.
Efter vi tjockat oss, så gick vi till glimten (öppna förskolan).
(- det var alltså anledningen till att jag gav mig ut.. att Kevin skulle få leka av sig<3)
Sen när vi varit där ett par timmar så gick vi och handlade och sedan gick vi hem.
Så nu sitter jag här och är helt slut i kroppen av att ha gått så "mycket" men ändå så stolt över mig själv, då jag faktiskt gick ut trots humöret/smärtorna. Tänker inte sitta och bli en egotrippad lat morsa bara för att jag skaffat körkort eller bara för att jag är gravid. Nepp nepp!
Jag behöver frisk luft, KEVIN behöver frisk lust och bebis i magen behöver det också.
Motion är också en ganska bra sak ;P (har jag hört nånstans?)
Men..
Nu får gärna veckorna gå snabbare! Så jag slipper vara ute och LIDA av att gå. Och istället NJUTA av vårsol, fin natur och att ha mina BÅDA småttingar i barnvagnen :)
.
Nej, om man skulle lägga sig och sova/vila en liten stund nu medans Kevin sover. Han var så extremt trött när vi kom hem så det vore bara elakt utav oss att hålla honom vaken. Måste dock väcka honom snart, annars kommer han inte kunna somna vid klockan 19. Vi är ganska stränga och duktiga med sovtiderna, då jag anser att barn behöver en bra dygnsrytm. (Eller, det är väl inte bara min åsikt, det är fakta)
Kevin lägger sig klockan 19 (vissa dagar kan vi vara liite snälla och låta honom vara vaken till kanske 19.30, men det är inte så jätte ofta)
Han vaknar någonstans mellan 07 och 09. Barn i den åldern ska ju sova ca 13 timmar om natten. (Eller har jag fel?)
Finns de barn som vaknar 5 varje morgon så jag tänker inte klaga! :)
Det är ju även bra tider för oss också att gå upp på, så man inte sover bort hur mycket som helst utav dagen.
.
Oj, det blev visst ett långt inlägg :O :)
Undrar om någon orkade läsa?
Men jag uppdaterar så sällan, så det gör inget ;)
.
ÄLSKAR MIN UNDERBARA FAMILJ! NI ÄR ALLT FÖR MIG. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: