Inte är jag lugnare nu än innan

Irriterad och ledsen jag blev förut efter besöket hos barnmorskan.
Hon tyckte inte det behövdes någon gyn-undersökning, så jag fick ingen.
Jag förklarade hur ont sammandragningarna gjort, hur länge de pågick och hur regelbundna dom var.
Att jag haft liknande förut och att jag börjat få sammandragningar väldigt ofta.
Jag berättade att jag var orolig och BAD om en undersökning, men nejnej.
Hon ville avvakta med det, eftersom att det inte är bra att pilla där omkring i onödan.
Hur vet hon om det är i onödan?! Skit kärring..
Ska dit imorgon klockan 11 igen och lämna urinprov. Ska då samtidigt be EN GÅNG TILL om en undersökning.
Fick nämligen regelbundna sammandragningar i ca 1½ timma förut, varav de sista 45 minuterna var smärtsamma.
Därefter så har det kommit ett par enstaka sammandragningar, blandade med onda och icke-onda.
Säkert bara jag som oroar mig i onödan.. Men bättre kolla en sak för mycket än en sak för lite.
,
,
Nu har jag börjat sticka :) Hittade ett lite speciellt garn förut, jätte fint, färgglatt och gosigt!
Får se vad det blir utav det :P
,
Nej nu är klockan massor.. Godnatt! <3  *ÄLSKAR MINA PRINSAR*

Kommentarer
Linnea skrev:

Usch vad tråkigt att du har det så jobbigt! :( Fråga barnmorskan varför hon inte vill undersöka dig. Kan vara att hon är orolig att "reta" där nere så att du får mer sammandragningar... Kan tänkas att hon hellre gör andra, "tryggare" undersökningar först. Trist att hon inte lyckats lugna dig, då kan hon ju inte haft några övertygande argument... :( Fråga, fråga, fråga...så du förstår hur hon tänker. Sedan ska man ju kunna be om en annan bm om det inte känns ok med den man har, men det kanske inte går i lilla kisa? Lycka till, ta det lugnt och försök vila, hoppas magen lugnar ner sig...

2011-01-26 @ 08:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: