Längesen!

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev sist.
Kanske är dags med lite uppdatering för de FÅ personer som faktiskt läser min blogg.
Får väl dela upp allting så först berättar jag om Kevin, sedan Alex och sist mig själv/vardagen allmänt.
.
Kevin:
Förra veckan började min fis dagis. Allt gick jätte bra och efter bara ett par dagar (hade räckt med 1 dag) så kunde han stanna där själv, så nu går han 2 h om dagen (utökas till 3 h nästa vecka). Han verkar stormtrivas och det känns jätte bra!
Kevin har börjat prata allt mer, tycker han kommer med nya ord hela tiden! Några ord (men långt ifrån alla, då jag inte lägger precis alla ord på minnet) han kan är (utöver mamma, pappa, tack, mormor, nej och mm):
Kom
Äta
Nästan alla kroppsdelar och favorit orden är ju såklart snopp och rumpa ;) (förut var det navel)
Ankan
Släpp
Akta
Sitta
Bil(ar)
Traktor
Katt
Bebis
Alex
Blöja
Slänga
Bajs
Pizza
Mer
Farfar
Frida
Nikita
Häst
Docka
Skor
Strumpa
Där
Va' dä?
Mätt
Tezz
Moster
Emo (smeknamn för en kompis, ej skälsord!)
Ja, det var det dom orden jag kom på nu. Duktig är han, min fina :) <3
.
Alex:
Sist vi vägde honom (vid 3 månaders kontrollen) vägde han omkring 7500g och var 63 lång.
Han har blivit jätte stark i ben, armar och nacke och håller upp huvudet jätte bra.
Nu har han nyligen även börjat rulla/vända på sig.
Slutade amma honom för ca 1 månad sedan, eftersom att han ratade bröstet för flaskan.
Känns jätte tråkigt, men samtidigt så kan jag inte gå och älta i det för så länge han mår bra så är ju det bäst!
Han har även blivit duktigare på att greppa saker, han har exempelvis börjat ta tag i sina fötter ibland.
.
Jag/allmänt:
Har tagit tag i mitt liv och börjat prata med en samtalskontakt för att få bukt på vissa små demoner som spökar i mitt huvud. Ska (ännu en gång) försöka vara bättre på att hålla reda här hemma och försöka hålla det rent. Har även börjat rita/teckna.
Har alltid älskat att rita/teckna men har aldrig haft tålamodet/självdisciplinen till att faktiskt lägga ner tid på att göra en teckning. Nu ska det bli ändring på det! Har hittills ritat/tecknat 2 bilder och är faktiskt lite små nöjd med båda två :) (det är INTE vanligt att jag blir nöjd).
.
I helgen kommer Björn hit ifrån Upplands Väsby, ska bli jätte kul! Lite pinsamt är det väl att dra ner honom till lilla tråkiga Kisa, men what the hell, kan nog bli kul ändå :)
Så just imorgon blir det att käka pizza och sedan dricka lite alkohol. (Inte allt för mycket, då vi har Kevin och Alex hemma) Ida och Ankan kommer även hit då.
Sedan på lördag ska vi (eller iaf ungarna och jag) ner till mamma och käka mat och fika. Ska fira Frida och Jonatan som fyller år snart (Frida på söndag och Jonte söndagen därpå).
På eftermiddagen/kvällen sen blir det att kolla när Björn spelar Project Zero 2 (skräckspel) och troligtvis även titta på ett par SAW filmer :) TUMMEN UPP!
.
Det här blev ett väldigt långt inlägg, men kan även slänga upp ett par bilder för att det inte ska se allt för tråkigt ut.

Kommentarer
MICHAELA VERITAS skrev:

KIKA IN PÅ MIN BLOGG, EN JÄVLIGT SNYGG BLONDIN SOM NJUTER AV LIVET ;) KOLLA MINA HETA BILDER OCH LÄS MINA DJUPA TANKAR OCH FUNDERINGAR SAMT MYCKET MER!! JAG ÄR EN TJEJ MED SKINN PÅ NÄSAN MEN MED BÅDA FÖTTERNA PÅ JORDEN! JAG LOVAR ER, NI KOMMER INTE BLI BESVIKNA ;)

2011-08-25 @ 15:41:07
URL: http://mondoblog.se/veritas
emelie skrev:

jag läser din blogg ;)

2011-08-25 @ 19:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: